Meubileren, hoe doet u dat?

Box 3
Waarom is het lucratief om je vermogen uit vastgoed in box 3 te laten belasten?
28 september 2020
member of the year
Member of the year bij Sociteit Vastgoed
12 december 2020
Toon alles
meubileren

Gemeubileerd verhuren kan soms een goede optie zijn. Maar hoe pakt u dat meubileren aan? Welke meubels koopt u en waar? In dit artikel geef ik u enkele tips. 

Stem het meubileren af op de doelgroep

Iedere doelgroep heeft een andere behoefte op het gebied van meubileren. Zo heeft een internationale student een bureau nodig terwijl een expat daar minder belang aan hecht. Om deze reden is het belangrijk om eerst uw huurders doelgroep helder in beeld te hebben. Vervolgens kunt u daarop uw meubels aanpassen.

Maak een plattegrond

De volgende stap is het inmeten van de woning. Dit betekent dat u per ruimte een plattegrond gaat maken. Als ik zelf de ruimtes opmeet dan bedenk ik me terwijl ik in de ruimte sta hoe deze ingericht moeten worden. Ik visualiseer als het ware welke meubels er moeten komen en waar ze moeten staan. Op deze manier kan ik direct inventariseren welke meubels ik nodig heb. Tevens neem ik touw mee. Met dat touw kan ik als het ware meubels uittekenen op ware grote op de vloer om zo te bepalen of ze ook daadwerkelijk passen in de ruimte. 

Intekenen van de meubels

Vervolgens kunt u met speciale programma’s zoals lucidchart de meubels in gaan tekenen in de plattegrond. Omdat alles op schaal ingetekend wordt is dit een goede check om te zien of alles past en of de ruimte zo efficiënt mogelijk ingericht wordt.

Moodboard voor meubileren

Naast het intekenen van de meubels maak ik ook een moodboard. Dit doe ik om ervoor te zorgen dat de meubels en accessoires die we uitzoeken ook bij elkaar passen. De inrichting moet namelijk wel een eenheid vormen. 

Zorg voor een huiselijke sfeer

Ook is het belangrijk om voor een huiselijke sfeer te zorgen. Denk hierbij aan het gebruik van accessoires, kunstplanten, gordijnen, muurdecoratie en vloerkleden. Juist deze punten maken een ruimte af. Hoe meer een ruimte voelt als thuis, hoe sneller deze verhuurd zal zijn. 

Zorg voor een inventarislijst

Als alles aangekocht en ingericht is, is het belangrijk om alles vast te leggen in een inventarislijst. Zo weet u exact wat er in de woning aanwezig is. Gaat u de woning verhuren dan kunt u direct met de huurder checken wat er allemaal aanwezig is in de woning.

Winkels

De truc is om woonruimte zo in te richten dat het budgettair interessant blijft maar de meubels wel kwalitatief zijn. Winkels waar wij mee samenwerken zijn: Ikea, Woonexpress en Leenbakker. Maar ook Kwantum heeft vaak leuke meubels voor fijne prijzen. Stylisten of bedrijven zoals Max Property Group hebben samenwerkingen met deze winkels. Dit betekent dat zij vaak korting krijgen. Daarom kan het soms interessant zijn om je woning in te laten richten door een bedrijf.

 

Meer weten over dit onderwerp? Check dan de podcast die ik opnam over dit onderwerp, of wordt lid van mijn besloten facebookgroep waar ik bijna dagelijks al het lief en leed deel wat komt kijken bij het investeren in vastgoed. 

 

Esther Dekker
Esther Dekker
Ruim 10 jaar geleden zette ik mijn eerste stap in de vastgoedwereld. Als Master of Science (MSc) kreeg ik de kans om meer dan een jaar lang onderzoek te doen naar huisvestingsbeleid in Nederland. Huisvestingswetten, huisvestingsverordeningen, vergunningen ect. Niets is mij vreemd in deze dynamische markt. Lees meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Advies nodig?